کافه کاغذی

مرکز دانلود رضا

کافه کاغذی

مرکز دانلود رضا

دانلود جدیدترین آهنگها و فیلمها

گیت فروشگاهی
سجاده فرش کاشان
پوستر دیواری سه بعدی
دانلود نرم افزار کامفار
دکوراسیون حمام
تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ
دوربین پلاک خوان
ساک مسافرتی
دکتر دیلی
کارشناس سلامت خودرو

دانلود فرمت خام طرح توجیهی (شرکت بامداد قرن)

بهتر است ابتدا جهت دانستن نحوه ی دانلود فرمت خام طرح توجیهی، با خود طرح توجیهی آشنایی داشته باشیم. در این صورت آگاهی نسبت به این طرح و چرایی دانلود فرمت خام طرح توجیهی حاصل خواهد شد. طرح توجیهی یک گزارش کامل است که توجیه‌ پذیری یک طرح را در ابعاد مختلفی می سنجد. این ابعاد شامل بعد های: بازار، فنی و مالی است. که در این طرح مورد بررسی و کنترل قرار می گیرند. گزارش طرح توجیهی یا Feasibility Study Report ، ابعاد مختلف یک پروژه را که شامل سه بخش بازار، فنی و مالی است، را بررسی میکند. می خواهیم با نحوه ی بررسی این سه بخش به شرح دانلود فرمت خام طرح توجیهی ادامه دهیم:
  • تجزیه و تحلیل مالی: بررسی این بعد به منظور بررسی و تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف مالی و سودآوری طرح توجیهی است.
  • تجزیه و تحلیل بازار: در این بعد ابعاد مختلف بازار محصول طرح توجیهی بررسی و آنالیز می شود. شامل بررسی: کمبود محصول، بازار هدف مناسب محصول، عرضه محصول، میزان تقاضای محصول و …
  • تجزیه و تحلیل فنی: بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی مانند فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات تولید و ساختار مورد نیاز اجرای طرح است.
آنالیز-شرکت-با-کامفار

تشریح بخش های مختلف طرح توجیهی

(که روش تهیه ی آن، از طریق دانلود فرمت خام طرح توجیهی از وب سایت شرکت بامداد قرن است) در ادامه به شرح کامل بعد های طرح توجیهی می پردازیم تا دربیابیم که دانلود فرمت خام طرح توجیهی برای چیست و پس از دانلود چطور باید کامل شود. بخش یک: مطالعات بازار یکی از ضرورت های طرح ها و پروژه های مالی وجود محصولات و خدمات است. در واقع هدف از اجرای طرح توجیهی ارائه محصولاتی است که مطابق با میل مصرف‌کننده یا مشتری در بازار باشد. مطالعات بازار طرح توجیهی با رعایت اهمیت چند نکته ممکن می شود. این نکات، تعیین آمار مربوط به میزان تولید محصول، میزان واردات مربوط به محصول، میزان تقاضای محصول در بازار، میزان صادرات و میزان مصرف محصول مورد نظر است.که باید تمامی این موراد در سال‌های گذشته در کشور بررسی شود و برای سال های آینده نیز پیش بینی هایی صورت گیرد. برای انجام عمل پیش ‌بینی تقاضا که یک مولفه مهم در مطالعه بازاراست، مواردی هستند که تاثیر گذار بر این امر می باشند. این موارد شامل:
  • انجام عمل بررسی آمار و اطلاعات قابل دسترسی
  • بررسی انواع محصولات (کالاهای مصرفی، واسطه‌ای و سرمایه‌ای)
انواع روش های پیش بینی میزان تقاضای محصول برای سال های آینده:
  • روش ادامه دار بودن روند گذشته ی بازار: بدین معنی که تصور کنید که روند و سیر تغییر پارامترهایی که در نظر داریم، در مورد آینده نیز، به روند سال های قبل شبیه داشته باشد،در این صورت باید میزان رشد متوسط سال های گذشته ی بازار، جهت پیش بینی میزان پارامتر در نظر گرفته شود. این یک روش راحت و آسان است که برای همین زیاد مورد استفاده است. البته اعتماد به روند سال های گذشته ممکن است درست نباشد. به این دلیل قابل اعتماد و قابل استناد نیست که تغییرات و تحولات تکنولوژی، فرهنگی و سلیقه‌ای و تحولات جمعیتی که متغیر هستند در روند بازار تاثیر بسزایی دارند.
  • روش مصرف سرانه: این روش در طرح توجیهی با هدف پیش بینی تقاضای محصولات در آینده کاربرد دارد. متوسط نرخ رشد مصرف سرانه در سال های گذشته با استفاده از این روش به دست می آید. و با استفاده از این نرخ پیش بینی انجام می شود.
  • روش ضریب مصرف: راهکار این روش پیش بینی میزان تقاضا برای کالاهای واسطه‌ای می باشد.بدین معنی که با استفاده از پیش بینی روند رشد کالاهای واسطه ای که برای ساخت محصول نیاز است، عمل پیش بینی تقاضا را انجام می دهد. به این صورت که با در اختیار داشتن ضریب مصرف محصول و پیش‌بینی تولید یک کالا، میزان تقاضای محصول مورد نظر را پیش بینی می کنند. این روش، روش خوبی برای افزایش راندمان (کارکرد) شرکت ها می باشد.
  • روش مارکو: در این روش از نظرسنجی، برای میزان درخواست کالاهای جدید استفاده می کنند این روش که نیازمند بررسی رفتار مصرف‌کننده ی محصول است. برای استفاده از این روش می توان از پرسشنامه، مطالعه میدانی و یا مصاحبه و نظر‌سنجی پیرامون کالای مورد بحث استفاده کرد.
  • روش روند متغیر:
این روش هدف روند تغییرات مصرف یک کالای معین را در نظر دارد. که در ارتباط با تغییر درآمد ملی است و هر یک از اجزای تشکیل دهنده آن مانند سرمایه‌گذاری ملی، مصرف ملی، اعتبارات خاص برنامه‌ای و بودجه ای را بررسی می کند. دلیل استفاده از این روش تحول شرایط اقتصادی و اجتماعی و همچنین تحول الگوهای مصرفی که ناشی از دو مورد قبلی است، می باشد. بهترین-مدیریت-با-کامفار

دوره ارزیابی طرح ها

دوره ارزیابی طرح ها در حوزه تصمیم‌گیری برای شروع یا ادامه پروژه‌های مالی یا اقتصادی توسط بعضی از مؤسسات مطرح در این زمینه برگزار می شود. دیگر زمان آن گذشته است که کارشناسان اقتصاد و مدیریت مالی، روی دفترچه خود متغیرهای مالی و اقتصادی طرح مورد نظر را بنویسند و با کنار هم قرار دادن آنها و یک محاسبات سرانگشتی، سرنوشت یک پروژه را رقم بزنند. امروزه کار تحلیل مالی و اقتصادی طرح های سرمایه گذاری خرد و کلان، به یک ضرورت تبدیل شده است. خوشبختانه دوره ارزیابی طرح‌ ها در قالب آموزش نرم افزارهایی مانند کامفار که سبقه جهانی دارند، چند سالی است با آمدن ورژن فارسی این نرم افزار در کشور ما هم رونق بیشتری گرفته است. اینگونه دوره های آموزشی در چارچوب آموزش نرم افزار کامفار فارسی در حال حاضر توسط مؤسساتی مثل بامداد قرن دانش برگزار می شود.

نرم‌افزار کامفار فارسی

یونیدو که نام دیگر سازمان توسعه صنعتی ملل متحد است، از سال 1962 اقدام به توسعه نرم افزار CAMFAR یا Computer Model For Feasibility Analysis And Reporting نمود. این نرم افزار با گرفتن اطلاعات ورودی پروژه های در حال تأسیس و یا پروژه هایی که در حال انجام هستند، اطلاعاتی را به کاربر می دهد که با استفاده از آن می‌توان آینده طرح های مالی و اقتصادی را پیش بینی کرد و ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کاهش داد. ورودی های این نرم افزار اطلاعاتی از قبیل نرخ تورم در کشور اجرای پروژه، واحد پول، ظرفیت تولید،هزینه های ثابت و متغیر پروژه و … است و خروجی های آن مواردی مانند قیمت تمام شده، میزان سود و زیان پروژه، دوره بازگشت سرمایه اولیه و … می باشد. سرمایه گذار با داشتن خروجی های کامفار می تواند به راحتی در مورد نحوه اقدام خود تصمیم بگیرد. البته این نرم افزار امور دیگری مانند ایجاد بیزینس پلن یا همان طرح کسب و کار، ارائه توجیه فنی و اقتصادی طرح، امکان‌سنجی، شبیه‌سازی و بررسی مدل های مالی و اقتصادی پروژه های سرمایه گذاری را هم انجام می دهد که همین امکانات باعث شده است به عنوان بستر اصلی دوره ارزیابی طرح ها در حوزه های مالی و اقتصادی متنوع، آموزش داده شود.

یونیدو نرم افزار کامفار 3 را در سه نوع Expert، Business Planner و Mini Expert ارائه داده است که در ادامه در مورد آنها توضیح می دهیم:

نوع Expert:

حتماً شما هم تفاوت امور مالی و امور اقتصادی را می دانید. امور مالی بیشتر به مسائل داخلی شرکت ها و سود و زیان آن ها می پردازد و کاری به متغیرهای اقتصاد کلان مانند نرخ اشتغال زایی طرح ها، صرفه جویی ارزی برای کشور، تناسب نرخ مالیات با وضعیت تولید و … ندارد. این نوع از نرم افزار کامفار که دوره ارزیابی طرح ها بر روی آن هم انجام می شود، برای تمام متقاضیان دولتی و خصوصی قابل استفاده است.

نوع Business Planner:

در این نوع که استفاده از آن در شرکت های خصوصی بیشتر شایع است، قابلیت بررسی پروژه های سرمایه گذاری و ارائه بیزینس پلن و گزارش های توجیهی طرح های اقتصادی به مانند نوع اول تعبیه شده است ولی بررسی های اقتصادی به طور کامل کنار گذاشته می شود و فقط به تحلیل مالی شرکت ها می پردازد.

نوع Mini Expert:

این نوع از نرم افزار کامفار در مواردی که کاربر فقط نیاز به بیزینس پلن و یا طرح توجیهی دارد، جهت بررسی پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار شبیه نوع دوم است. البته فایل های خروجی این نوع کاملاً قابل انتقال به نوع اول و دوم است. بنابراین اگر فعلاً به هر دلیلی می خواهید از نوع سوم استفاده کنید، نباید نگران باشید چون نتیجه زحمات شما در بررسی طرح‌ ها، قابلیت انتقال به نوع اول و دوم را هم دارد.

برگزاری دوره ارزیابی طرح ها توسط شرکت بامداد قرن دانش

نیاز شرکت ها و متقاضیان مختلف باعث شده است تا شرکت بامداد قرن دانش دوره ارزیابی طرح ها در حوزه های مالی و اقتصادی را در محل کارفرما و متناسب با نیازها و سفارشات آن ها برگزار نماید. دوره های آموزش ارزیابی مالی و اقتصادی پروژه ها و طرح های سرمایه گذاری به کمک نرم افزار کامفار که در بخش قبل معرفی شد، توسط این شرکت در دو بخش کلی انجام می شود:

بخش اول: آشنایی با مفاهیم

پیش نیاز استفاده از محیط جذاب نرم افزار کامفار، فهم مفاهیم اولیه در حوزه اقتصاد مهندسی و فرمول های محاسباتی است که یادگیری دانشجویان این دوره ها را بسیار افزایش خواهد داد. در واقع برای استفاده درست از این نرم افزار، دانستن مفاهیم و شاخص های مورد استفاده در آن بسیار حیاتی است. به این ترتیب دوره ارزیابی طرح ها به نحو بهتری، نتیجه خواهد داد.

بخش دوم:برگزاری Workshop و طرح یک Case Study

شرکت بامداد قرن دانش با پذیرش این تئوری که بهترین یادگیری در هنگام عمل اتفاق می افتد، در بخش دوم دوره ارزیابی طرح ها و آموزش نرم افزار کامفار، با برگزاری کارگاه های آموزشی و طرح یک مطالعه موردی زنده از شرکت های فعال، فرآیند آموزشی کاملی را برای دانشجویان مهیا می سازد. بسته کامل دوره ارزیابی طرح ها و آموزش نرم افزار کامفار در فهرست زیر قابل مشاهده است:
  • ارائه مطالب آموزشی مطابق با رئوس مطالب آموزشی کامفار
  • ارائه کتاب” تجزیه و تحلیل مالی طرح ها با استفاده از نرم افزار COMFAR III Expert”
  • ارائه کتاب “نحوه تهیه گزارشات توجیهی بازار، فنی و مالی Feasibility Study”
  • ارائه کتاب “Investment Appraisal”
  • ارائه کتاب ” Fundamentals of Corporate Finance”
  • ارائه فایل پرزنتیشن دوره که حاوی نکات اساسی و کلیدی دوره ارزیابی طرح ها می باشد
  • فایل های کامفار و اکسل مربوط به مطالبی که در دوره ارزیابی طرح ها بیان می گردد
  کامفار-برای-آنالیز-سیستم

دو آموزش ویژه در دوره ارزیابی طرح ها

تهیه گزارش توجیهی یا Feasibility Study به همراه تهیه طرح کسب و کار یا همان Business Plan دو آموزش ویژه ای هستند که در آموزش نرم افزار کامفار وجود دارد و در هر دوره ارزیابی طرح ها، باید گفته شود. گرفتن گزارش توجیهی یا همان امکان سنجی انجام پروژه در نرم افزار کامفار معمولاً در تصمیم گیری در ابتدای پروژه انجام می شود ولی تهیه طرح کسب و کار به طور معمول برای پروژه های در حال انجام که نیاز به بازنگری یا برنامه ریزی برای سال های آتی دارند، مد نظر است.